Unii proprietari se concentrează pe creșterea profiturilor, în timp ce alții sunt obsedați de vânzări
obiectivele de vânzări. V-ați gândit vreodată să vă faceți un obiectiv principal din a vă configura afacerea astfel încât aceasta să poată prospera și să crească fără dumneavoastră?
O afacere care nu depinde de proprietar este cel mai important bun pe care îl poți deține. Ea vă permite un control total asupra timpului dumneavoastră, astfel încât să puteți alege proiectele în care vă implicați și vacanțele pe care vi le luați.
Când vine vorba de a ieși, o afacere independentă de proprietarul său valorează mult mai mult decât o companie dependentă de proprietar. Iată cinci modalități de a vă configura afacerea astfel încât să poată avea succes și fără dumneavoastră.
- Dă-le o miză în rezultat
Jack Stack, autorul cărților The Great Game of Business și A Stake in The Outcome (O miză în rezultat)
a scris cartea despre crearea unei culturi a proprietății în cadrul companiei dumneavoastră: sunteți
transparent cu privire la rezultatele financiare și le permiteți angajaților să participe la succesul financiar. Acest lucru are ca rezultat angajați care se comportă ca niște proprietari atunci când nu sunteți prin preajmă.
- Fă-i să meargă în pantofii tăi
Dacă nu vă simțiți confortabil să le deschideți cărțile angajaților, luați în considerare o tehnică simplă de management în care răspundeți la fiecare întrebare pe care v-o adresează angajații cu același răspuns: „Dacă ați fi proprietarul companiei, ce ați face?”.
Forțându-vă angajații să meargă în locul dumneavoastră, îi faceți să se gândească la întrebarea lor așa cum ați face-o dumneavoastră și le creați obiceiul de a începe să gândească ca un proprietar. Foarte curând, angajații sunt capabili să își rezolve singuri problemele.
- Verifică-ți ofertele
Identificați produsele și serviciile care necesită implicarea dumneavoastră personală în producerea, livrarea sau vânzarea lor. Faceți o listă cu toate produsele pe care le vindeți și evaluați-le pe o scară de la 0 la 10 în funcție de cât de ușor este să învățați un angajat să le manipuleze. Atribuiți nota 10 ofertelor care sunt ușor de învățat de către angajați și acordați o notă mai mică la tot ceea ce necesită atenția dumneavoastră personală. Luați angajamentul de a nu mai vinde produsul sau serviciul cu cel mai mic punctaj de pe lista dumneavoastră. Repetați acest exercițiu în fiecare trimestru.
- Creați clienți automați
Sunteți cel mai bun vânzător al companiei? Dacă da, va trebui să vă concediați pe dvs. însuși în calitate de „rainmaker” al companiei dvs. pentru a o face să funcționeze fără dvs.
O modalitate de a face acest lucru este de a crea un model de afaceri cu venituri recurente, în care clienții cumpără de la dvs. în mod automat. Luați în considerare crearea unui contract de servicii cu clienții dvs. care se oferă să îndeplinească una dintre nevoile lor permanente în mod regulat.
- Scrieți un manual de instrucțiuni pentru afacerea dvs.
Finally, make sure your company comes with instructions included. Write an employee manual or what MBA-types called Standard Operating Procedures (SOPs). These are a set of rules employees can follow for repetitive tasks in your company. This will ensure employees have a rulebook they can follow when you’re not around, and, when an employee leaves, you can quickly swap them out with a replacement to take on duties of the job.
You-proofing your business has enormous benefits. It will allow you to create a valuable company and have a life. Your business will be free to scale up because it is no longer dependent on you, its bottleneck. Best of all, it will be worth a lot more to a buyer whenever you are ready to sell.