Specializarea într-un singur produs sau serviciu vă permite să vă concentrați pe furnizarea acelui lucru mai bine decât oricine altcineva. Aceasta vă permite să angajați (sau să instruiți) specialiști în domeniul dumneavoastră, îmbunătățind calitatea muncii dumneavoastră, ceea ce duce la clienți mai mulțumiți. Iar clienții mulțumiți cumpără din nou și își recomandă prietenii.
Acesta este motivul pentru care specialiștii cresc adesea mai repede chiar dacă cheltuiesc mai puțin pe marketing, ceea ce duce la marje de profit mai bune și, în cele din urmă, la o companie mai valoroasă. Specializarea într-un anumit produs sau serviciu are beneficii extraordinare, dar ce se întâmplă dacă clienții dvs. se așteaptă ca dvs. să oferiți o gamă de oferte?
Atunci este momentul în care a doua formă de specializare poate fi de ajutor: concentrarea pe o anumită industrie.
Beneficiile de a deveni un expert în domeniu
Specializarea în deservirea unei anumite industrii conferă mai multe beneficii. În primul rând, faptul că vă oferiți produsele sau serviciile unei industrii vă permite să învățați limba vorbită în acel sector. Fiecare industrie și profesie are un limbaj unic, iar capacitatea de a vorbi jargonul poate fi benefică pentru compania dumneavoastră. Cunoașterea jargonului industriei dumneavoastră poate comunica indirect clienților dumneavoastră că aveți experiență, cunoștințe și că sunteți capabil să navigați în acest spațiu.
În plus, concentrarea pe un singur sector vă asigură că rămâneți la curent cu tendințele din industrie, ceea ce va avea ca rezultat posibilitatea de a identifica noi oportunități pentru clienții dvs. mai devreme decât un concurent care deservește mai multe industrii.
Cel mai important, specializarea într-o singură industrie le permite angajaților dvs. să devină experți într-un sector. Poate că dumneavoastră sunteți expert într-o industrie, dar sunt șanse ca ei să nu fie (mai ales atunci când îi angajați pentru prima dată). Concentrarea pe un sector accelerează rapiditatea cu care angajații dvs. pot deveni fluenți în lexicul industriei dvs., ceea ce vă permite să delegați gestionarea relațiilor cu clienții mai rapid și cu mai mult succes.
Specializarea într-o industrie a dus la o creștere de 20 de ori a veniturilor
De exemplu, uitați-vă la povestea fondatorului Raman Sehgal din Marea Britanie. Sehgal a înființat în 2009 o mică agenție de marketing numită remarketing. Până în 2015, afacerea crescuse până la echivalentul în lire sterline a aproximativ 500.000 USD în venituri, dar compania pierdea clienți la fel de repede cum câștiga clienți noi.
Frustrat de lipsa de progres a companiei sale, Sehgal a decis să facă o analiză completă a afacerii sale. El a descoperit că cei mai valoroși clienți ai remarketing-ului (întreținere redusă, lipicioși, marjă brută ridicată etc.) se aflau în industria farmaceutică. Sehgal a decis să își orienteze afacerea pentru a servi exclusiv clienții din lanțul de aprovizionare farmaceutic.
Faptul că a început să deservească o singură industrie a creat o succesiune de evenimente pozitive pentru remarketing.
Faptul că a devenit un specialist în industrie a permis remarketingului să rămână la curent cu tendințele din industrie, să învețe jargonul și, în cele din urmă, să îmbunătățească calitatea muncii sale. O creștere a satisfacției clienților a dus la mai multe recomandări și la o reputație puternică în sector.
Angajații săi au început să înțeleagă complexitatea industriei. În spațiul farmaceutic, există multe reguli și legi care trebuie respectate. Înțelegerea reglementărilor le-a permis angajaților lui Sehgal să își servească mai bine clienții.
Ulterior, afacerea a cunoscut un boom.
Dovada este în budincă
Agenția de marketing a lui Sehgal, cândva stagnantă, a crescut de la o cifră de afaceri de 500.000 de dolari în 2015, la peste 10 milioane de dolari până în 2022, moment în care Sehgal a acceptat o ofertă de achiziție de la North Edge Capital de peste 10 ori mai mare decât EBITDA.
În rezumat
Decizia îndrăzneață a lui Sehgal de a se specializa în industria farmaceutică a dus la o creștere de 20 de ori a veniturilor și, în cele din urmă, la o ieșire profitabilă.
Restrângerea liniei de produse sau servicii este cea mai comună modalitate de a crește valoarea companiei, dar specializarea într-o singură industrie aduce multe dintre aceleași beneficii.